Talkx

Website Banner Talkx

Geinspireerd door TEDX education, presenteert Talkx op 27 mei het allereerste sprekersevenement georganiseerd door kinderen.

Talkx is een evenement waar kinderen tot en met 12 jaar oud gaan spreken. Ze vertellen verhalen over hun eigen leven, wat ze belangrijk vinden en waar ze naar verlangen, zodat volwassenen weten wat kinderen belangrijk vinden en nodig hebben. En niet alleen de sprekers zijn kinderen, maar ook de organisatie van het evenement bestaat uit tien kinderen van de basisscholen de Kardinaal Alfrink en de Dijck in Maassluis uit de groepen 6, 7 en 8. Zij worden uitgedaagd om zelfstandig te werken, hun sociale omgeving hulp te vragen en om creatieve oplossingen te verzinnen.

Op school leren onze kinderen hoe de wereld werkt. We leren ze zelfstandig te functioneren in de samenleving wanneer ze volwassen zijn. Kortom, we leren onze kinderen uiteindelijk hoe genoeg te hebben om te kunnen overleven.

Talkx gaat uit van de vraag hoe het onderwijs nog beter kan. Want is het wel voldoende om te leren hoe genoeg te hebben, wanneer je nooit hebt geleerd hoe genoeg te ervaren? Talkx geeft kinderen een stem en een podium om met volwassenen te delen wat ze nodig hebben, wat hen bezig houdt en wat ze belangrijk vinden. Talkx geeft een podium aan het Sprekend Kind.

Kom op 27 mei van 14:30 tot 18:30 naar de Immanuëlkerk in Maassluis en laat je inspireren door het Sprekend Kind.

Voor vragen, meer informatie en tickets ga naar de website van Talkx  of neem contact met ons op via talkx@stichtingfloreo.nl